Svar.


Hej du anonyma läsare!
Det är inte ofta jag låter dom sänka mig, ibland om jag har en dålig dag kanske det händer.
Men det är väldigt sällan jag faktiskt tar åt mig, har blivit så van att bara borsta bort allt dåligt och elakt som folk säger.
Med inlägget så stör jag mig snarare på hur människan beter sig mot andra människor.
Hur så många kan säga så elaka saker utan ett ens tänka på hur den tilltalade personen känner.
Så många barn och ungdomar som mobbas i skolan pga deras utseende, kläder, religion, intressen osv.
Det är inte bara de äldre barnen och ungdomar som mobbas, även vuxna och dagisbarn.
Att dagisbarn inte riktigt förstår konsekvenser av vad de säger förstår jag,
men då är det föräldrarnas uppgift att uppfostra barnet så den vet vad som är acceptabelt att säga eller inte.
För mer än två år sedan hämtade jag min syster från dagis, hon var då endast 3 år och jag var 17.
När vi kommit hem frågar jag hur hennes dag har varit, då berättar hon lite om vad hon gjort osv.
Sedan säger hon något som jag aldrig kommer att glömma, något som gjorde mig arg,ledsen och chockad.
Hon berättar att några av de äldre barnen kallade henne för bajsansikte, och de yngre hakade sen på.
Och detta endast pga hon har mörkare hud än vad de andra barnen hade/har.
Att min systers pappa är från nigeria gör så många tror att hon är adopterad.
Men att 5åringar stod och sa bajsansikte till min 3åriga syster gjorde mig så galet frustrerad.
Jag blev mobbad i dagis jag med. Hur kan världen se ut så?
Hur kan människor, speciellt de som är äldre och hunnit växa upp och lära sig saker, hur kan de kränka någon.
Små barn säger det dom tänker det vet jag, och det är något av de bästa med dom.
När man är äldre, tex 20 som jag och de tjejerna som skrek åt mig på bussen, då ska man ha mer vett än att kränka någon.

och vem är du? trodde jag bara hade läsare som jag visste exakt vilka det är o:

Kommentarer
Postat av: Anonym
2013-09-18 @ 18:36:23

I got you...
Men sakern är det att man har nästan slutat att bry sig längre. Det finns tyvärr få människor som tänker igenom saker och ting som händer här i världen. Varför tror du att det flesta människorna har slutat bry sig? Det värsta är ju det att man har till och med börjat sluta bry sig om sig själv och bara tänkt på vad andra tycker och säger...

Jag har sett din lilla syster här på bloggen och hon är en otroligt söt tjej. Önskar henne all lycka i framtiden och hon kommer bli en av dom snyggaste tjejerna oå jorden när hon blir äldre, det vet jag =)

Jag har följt din blogg ett tag nu, det är intressant att läsa om hur du är och vad du skriver om. Dessutom hur du lyckas med allt bland annat ta fina bilder och teckna ! :D
Kommer att följa din blogg så länge du skriver i den =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: