11 vs 20

Känns väl som de flesta transpersoner lägger upp såna här bilder så varför inte jag med.

Till vänster är det jag när jag var 11, innan jag började färga håret, kortet är taget utan för lokalen då det var grillkväll på gården
Den till höger är dagen för ett tag sedan, utanför dörren när jag röker, 20 år gammal.

Det är fantastiskt vad 9 år gör.
Nu lever jag som man, jag har lagligt bytt namn, jag har snart nytt leg och nytt bankkort.
Om några månader börjar jag på testosteron, och om ett år har jag förhoppningsvis genomgått mastektomi.
Jag är äntligen mig själv, jag är starkare än någonsin.

Så till alla som kämpar med homosexualitet, transexualitet, bisexualitet, ångest, socialfobi, föräldrar som dricker, alla som kämpar med något och tror att det inte kommer bli bättre.
Jag lovar er, det blir bättre.
Även om jag inte mår bra, så mår jag bättre.
Går på regelbundna möten på psyket, äter mediciner, och kämpar varje dag.
Men det är bättre och det kommer bli ännu bättre sen.

Så alla ni som är yngre än mig, alla ni som är äldre än mig.
Alla ni som kämpar, alla ni som försöker.
fortsätt med det, för det ni gör är bara rätt som det är.
Ni är bra för den person ni är, spelar ingen roll vad för sexuell läggning, könsidentitet osv ni har.

Det BLIR bättre, jag lovar er!

Mvh
Lukas Alexander Josef Jäde Lindberg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: